Dziś chciałabym zaprezentować dwie książki, wydane już kilka (a nawet kilkanaście) lat temu, ale warte pochylenia się nad nimi. Duży plus, to ich dostępność w bibliotece oraz zawartość merytoryczna, oczywiście.
„Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola” autorstwa Genowefy Demel, to opublikowany przez WSiP poradnik, adresowany do nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych, ale nie tylko. Znajdziemy to omówienie rozwoju mowy dziecka, ze szczególnym uwzględnieniem okresu przedszkolnego, proste metody badania mowy w przedszkolu oraz informacje dotyczące pracy korekcyjnej. Dużym atutem są materiały do ćwiczeń, stanowiące integralną część książki.
„Dzieci z zaburzeniami mowy” Barbary Sawa, to również pozycja WSiP. Zawiera ona uporządkowane uwarunkowania i psychologiczne konsekwencje zaburzeń mowy u dzieci. Autorka przywiązuje szczególną uwagę do analizy rozwoju dzieci z zaburzeniami mowy, ich sytuacji w rodzinie, szkole i grupie rówieśniczej, a także na problemy funkcjonowania społeczno-emocjonalnego.
Komentarze
Prześlij komentarz